فهرست مطالب
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 192 (آذر 1397)
- 104 صفحه، بهای روی جلد: 50,000ريال
- تاریخ انتشار: 1397/09/10
- تعداد عناوین: 29
- سرمقاله
-
سینمای دینی/ عاشوراصفحه 4
- سینمای ایران: پیش درآمد
-
تجربیات نامربوط شخص مربوطهصفحه 8
- سینمای ایران: کشمکش
-
ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت پردازی در فیلمنامه «سرو زیر آب»صفحه 10
-
نقش هامارنیا در داستان فیلمنامه «سرو زیر آب»صفحه 12
-
بررسی تماتیک سوگواری در پیرنگ «سرو زیر آب»صفحه 14
- سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
-
گفت و گو با محمدعلی و حامد باشه آهنگر فیلمنامه نویسان «سرو زیر آب»صفحه 15
- سینمای ایران: کشمکش
-
نقش آنتاگونیست در پیش برد حوادث داتسان فیلمنامه «ماهور»صفحه 19
-
نگاهی به ساختار روایت در فیلمنامه «ماهور»صفحه 21
-
نگاهی به جهان داستان «هندی و هرمز» از منظر تجربه شخصیت هاصفحه 22
-
بررسی درهم تنیدگی واقعیت و فراواقعیت در فیلمنامه «گرگ بازی»صفحه 24
-
نگاهی به فیلمنامه «گرگ بازی» از نقطه نظر ساختارصفحه 26
-
کارکرد فانتزی برای خلق کاراکترهای غیر واقعی در فیلمنامه «پیشونی سفید»صفحه 28
- سینمای ایران: ایجاز
-
فیلمنامه کوتاه «# ساعت _چهار»صفحه 30
- سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
-
گفت و گو با عاطفه محرابی، نویسنده و کارگردان «ساعت - چهار»صفحه 32
- سینمای ایران: نقطه دید
-
نگاهی به دیالوگ ها و موقعیت های فراگیر کمیک در سینمای ایرانصفحه 36
- پرونده یک موضوع (استیفن کینگ)
-
تحلیل «دگرگونی هویت در فرایند نوشتن» در آثار استیفن کینگصفحه 40
-
مروری بر فیلم های اقتباسی از آثار استیفن کینگ که داستانشان در شهر کسل راک اتفاق می افتدصفحه 42
-
بررسی اجمالی مضمون گناه در جهان استیفن کینگ از منظر آثار سینماییصفحه 46
-
دوگانه «زندگی / مرگ» در دو فیلمنامه «رهایی از شاوشنگ» و «مسیر سبز»صفحه 48
-
نگاهی به ساختار فیلمنامه های «درخشش»، «رهایی از شاوشنگ» و مینی سریال «کسل راک»صفحه 50
-
مطالعه ای بر فیلم های «مسیر سبز» و «درخشش»صفحه 52
-
گوتیک پست مدرن از ژانرهای محتوامحور آثار استیفن کینگصفحه 55
-
سه توصیه استیفن کینگ برای نویسندگانی که پیرو سبک او هستندصفحه 60
- فیلمنامه کامل
-
یادداشت مترجمصفحه 65
-
سکانس برگزیدهصفحه 93
-
بررسی تم جهل در فیلمنامه «آرواره ها»صفحه 94
-
نگاهی به فیلمنامهصفحه 97
-
تحلیل «تکنیک حذف عامل هراسناک» در فیلمنامه «آرواره ها»صفحه 99
-
گفت و گو با کارل گاتلیب، فیلمنامه نویس «آرواره ها»صفحه 100